dimecres, 30 de març del 2011

LA BACTERIA LACTOBACILLUS CASEI

El Lactobacillus casei es un microorganismo que habita en la boca y en los intestinos, no afecta al organismo, más bien lo beneficia.
 Genera ácido láctico lo que colabora impidiendo el desarrollo de bacterias dañinas (‘malas’) y contribuye en la proliferación de las benignas (‘buenas’).

Al ser favorable para la digestión, ayudar a que el intestino funcione adecuadamente y evitar las diarreas infecciosas, las industrias alimenticias, en especial las lácteas, vieron en él una utilidad rentable y lo incorporaron en sus alimentos funcionales.
Se ha comprobado que el Lactobacillus Casei tiene efectos benéficos sobre el sistema defensivo.



 Microorganismos: Seres sólo visibles con el microscopio.

dilluns, 28 de març del 2011

Castellano

Para practicar vocabulario: Pincha aquí

Seguimos practicando castellano aquí

Y para practicar la escritura pincha aquí

dimarts, 22 de març del 2011

CARNESTOLTES

EL CARNAVAL (escrit per na Juliana i n'Arnau)




Van sortir de la escola amb mascares i xiulets per el carrer xiulant i despres van arribar a la escola i van fer una festa molt grossa.i van ballar i cantar i despres nus van fer fotos en grups que despres van venir es de 6e per vendre el menjar i a tots els va agradar a tots sa festa.
I ens van desfresarnos de ofici i sa nostra mestra es va disfrasar de jardinera .


dimarts, 8 de març del 2011

TALLER DE LLENGUATGE


Durant aquest darrer mes hem iniciat un TALLER DE LLENGUATGE  (de llengua catalana) on dividim la classe en quatre grups de quatre o cinc alumnes. Cada grup té una ‘tasca’ a realitzar (un joc lingüístic) a cada sessió. Durant aquesta sessió (és un cop a la setmana – els dilluns- ) hi ha dues mestres dins l’aula per tal d’aclarir els dubtes que apareixen sobre tot al principi dels jocs.

 Els quatre grups juguen als quatre jocs proposats quan han passat les quatre setmanes (un per setmana) ja que l’activitat va rotant. Aquest primer mes hem jugat a:

- Rodolins (és com un memory, però aquí els alumnes han de trobar les paraules que rimen com ara ‘Coixí i camí”.

- Cinc i mig (és un joc de cartes amb imatges i es tracta de contar les síl·labes; el que més s’atraca a cinc i mig sense passar-se guanya).

- El 36 (per treballar paraules del mateix camp semàntic. És un joc de taula).

- L’ovella negra (es tracta de trobar dins una sèrie d’imatges aquella que no és de la mateixa família, descartar-la i trobar la seva ‘família’).

A més, també hi ha un dia en què es fa una tasca escrita per tal de reforçar el vocabulari treballat. Aquí teniu algunes fotos de la darrera sessió d’aquesta primera ronda.